Hold ctrl-tasten nede. Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske. MAC-brukere holder cmd-tasten istedet for Ctrl-tasten

I 1927 ble hver av rutene omgjort til egne aksjeselskaper, hvor også sjåfører, velforeninger og faste passasjerer var aksjonærer. SBC fungerte som administrasjonsselskap for selskapene og normalt ble de lokale styreformennene valgt inn i Schøyens Bilcentralers representantskap.  Slik fikk trafikkantene direkte del i rutenes drift og administrasjon.

Rift om billettene. Salg av månedskort i hovedkontoret på Fr. Nansens plass

Rift om billettene. Salg av månedskort i hovedkontoret på Fr. Nansens plass

Etter hvert som trafikken økte, ble det nødvendig med egne verksteder og garasjer. I 1939 ble det bygget et større garasje- og verkstedanlegg i Filipstad, samtidig som det ble satt opp garasjer ved langrutenes endestasjoner. Hovedanlegget i Filipstad ble nærmest totalskadd i eksplosjonen i 1943, men ble gjenoppbygget etter krigen.

Ettersyn og reparasjon i verkstedet på Filipstad

Ettersyn og reparasjon i verkstedet på Filipstad



.